4 Ağustos 2017 Cuma

2017 İSMEK FESHANE SERGİSİ

Muhterem'le Sergiye
Herkese merhaba 🙋
2 aylık uzun bir aranın ardından 2017 İsmek sergi resimlerinin özet yazıları ile buradayım.
Bu arada;
Tatiliniz nasıl geçiyor?
Ben 18 Haziran'dan beri memleketim Kastamonu'dayım, henüz İstanbul'a dönmedim.
Bugünlerde İstanbul'da ki aşırı sıcak ve nem yüzünden sanırım tatili biraz daha uzatacağım.
Fakat internetim olduğu sürece bloglarımı güncellemeye buradan devam edeceğim 😊


Konumuza dönersek;
18-30 Mayıs 2017 tarihleri arasında düzenlenen İsmek yıl sonu genel sergisine ait resimler ile hazırladığım, serginin özeti ile sergi resimlerinin yayınına başlıyorum.
Her yıl serginin hemen peşinden sergiye ait resimlerle özet bir yazı hazırlarım.
İlk yıllar da serginin özeti olan yazıyı 1 bölüm olarak hazırlıyordum, bu yıl ise 5 bölüm sizi bekliyor😊
Bu özet bölümlerde serginin genel bir görünümünü görebilirsiniz.
El sanatlarına (iğne oyası-tel kırma-makine nakışı-el nakışı-kurdela nakışı-v.b) ait ürünlerin stant görüntüleri 2. bölümde yer alacak.
Daha sonra ki bölümlerde ise tasarım sanatları, görsel sanatlar, Türk İslam sanatları ve hobi konularına ait kursların stant resimleri yer alacak.
Ürünlere ait detaylı çekimleri ve branş resimlerini ise yıl içinde ayrıca yayınlayacağım.

Sergiye 25 Mayıs'ta gittim fakat serginin hepsinin resimlerini bitirmeme fırsat kalmadan yorgunluktan eve döndüm.
Mecburen ertesi gün tekrar sergiye gittim.
Sergiye 2 gün gitmenin etkisi ile bu yıl 4.659 adet resim çekmişim.
Tabii bu resimlerin birazı bilgi amaçlı çekildiği için yayınlanmayacak, birazını da net çıkmadığı için mecburen sildim.

Resimleri konularına göre kategorilerine ayırdım.
60 dosyalık bir arşiv oluştu.
Resimlere tek tek bakma fırsatım yoktu, hemen bana lazım olan resimleri düzenleyip çektiğim video ile ilk sergi yazısını hazırladım.
Serginin videosunun da içinde olduğu ilk yazı 👉BURADA
Daha sonra Ramazan ayı geldi, Ramazan-Bayram-Tatil derken bugüne kadar resimleri düzenleyip yazı yazmaya fırsatım olmadı.
Şimdi sizi sergi resimleri ile baş başa bırakıyorum.

Bu yıldan itibaren özel hayata saygı için resimlerde kadraja giren ve görünen yüzleri silmeye karar verdim.



Satış merkezi  


Açıkçası her yıl sergide ki ürünler kadar dekorları da merak ediyorum 😊
Bu yıl naif, zarif bir dekor vardı, ayrıca mavi rengi çok sevdiğim için rengine de bayıldım😍



Bu yıl El sanatlarının bulunduğu II. Mahmud salonuna giden koridorların birisinde alüminyum kabartma eserler, diğer koridorda ise cam boyama eserler vardı.

Cam boyama branşı bu yıl çok sayıda muhteşem ürünler hazırlamıştı.



Bu stantlar İsmek uzmanlık okulları hakkında bilgi veriyordu.




Bazı ürünler kendi stantları dışında da dekoru tamamlamak amacıyla sergileniyordu.
Üstteki ürünler cam boyamaya ait, hepsinin yakın plan çekimlerini ayrıca yayınlayacağım.


Bu yılda geçen yılki gibi stand girişlerinde bu ahşap levhalar vardı.
İçeride ki stant da hangi branşlar olduğunu bu ahşap levhalardan öğrenebiliyorsunuz.



Sergi düzenleyenlerin en sevdiği görüntü kalabalık bir ziyaretçi kitlesidir.
Fakat bu durum ne yazık ki benim için tam bir kabus oluyor.
Bu kalabalıkla birlikte stant da ürünlerin tek tek resmini çekmek, hele bir de standın genel bir resmini boşken çekmeye çalışmak çok yorucu oluyor.
Bir de son yıllarda, en sevdiği branşın yada ürünün önünde ya toplu resim, yada selfie çektirilen yeni bir akım var.
Resim çekebilmek için mecburen onların işinin bitmesini bekliyorum😒
*Not;
Bu ziyaretçi dolu stantların boş haldeki resimlerini 2. bölümde yayınlayacağım.
Bu resimleri serginin ne kadar çok ilgi gördüğünü göstermek için yayınlıyorum.

Dantel Anglez eskiden bir kaç ürünle sergide yer alan bir nakış çeşidiydi.
Fakat son yıllarda hanımlar arasında çok popüler olunca şimdi bir kaç stant açacak kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip oldu.

Dantel Anglez 

El nakışı
El nakışı ve dantel anglez bölümünün bulunduğu stant salonun cam çatısı olan kısımdaydı, doğal ışık açısından harika bir yerdeydi.


Tel kırma ve İğne oyası standının olduğu bölüm geniş ve ferahtı ama ne yazık ki karanlık bir bölümdü, spotlarla aydınlatılan stant da çok loş bir ışık vardı.
Loş ortamda spot lamba ile yapılan ışıklandırma ise resim çekmek için tam bir kabus😱😱😱
Bu durumda resmini çektiğiniz ürün hem yeterince aydınlanmıyor, hemde ürünün üzerine arkadan gelen spot ışık yüzünden kendi gölgeniz düşüyor 😔
Bu stant düzgün ve aydınlık bir resim çekebilmek için çok uğraştığım, bir ürünün en az 3 kere resmini çektiğim, en çok vakit kaybettiğim stant oldu😒
"Bu uğraşmaya göre resimlerden memnun musun?" diye sorsanız, kesinlikle "hayır" derdim.
En çok talep alan iki branş olan tel kırma ve iğne oyası olduğu için çok özendim ama resimler loş ışık yüzünden flu çıktı, mecburen sık sık flaşlı çekimler yaptım.


Bu yıl en çok hatıra resmi çekilen yerlerin başında, iğne oyasından yapılan çelenklerin olduğu bu köşe vardı.

Burası da dekoratif ev aksesuarları bölümünün hazırladığı stant.
Stant çok küçüktü, ziyaretçisi çoktu, ışıklandırma yine yapay spot lambaları ile yapılıyordu.

Dekoratif ev aksesuarları bölümü, eskiyen dantel örtülerin değerlendirildiği bir çalışma yapmıştı.
Hanımların hepsi bu fikre bayıldılar, herkes resim çekerek evinde ki dantelleri ne yapacağına karar vermeye çalışıyordu.

Eskiyen dantelleri değerlendiren diğer bir stant da "Tığ ve şiş örücülüğü" branşının standıydı.


Kurdela nakışının standı geçen yıl ki gibi küçük odacıklar halinde hazırlanmıştı.
Fakat bu sene çatıdan doğal ışık alan, şahane bir yerde stant hazırlamışlardı.

sergi resimleri
Feshane'nin en sevdiğim yeri çatısının bir kısmı cam olan tam orta kısım.
Her yıl bu doğal ışık alan yere hangi şanslı branş gelecek diye merak ediyorum.
Bu yılın şanslı branşlarından birisi de Kurdela nakışıydı.

patchwork
 Kırkyama branşı cıvıl cıvıl renkleri olan ürünler hazırlamıştı.

patchwork


Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri  


Küçük Bedesten Salonu genellikle sergiye gelenlerin gözünden kaçan, fark edilmeyen bir salon.

Diğer salonlar çok kalabalık olduğunda buraya geçip kafanızı dinleyebilir, minik dükkanlar şeklinde hazırlanan yerlerde ki sergileri gezebilirsiniz.

Kapının üzerinde "Gravür" yazıyor ama sanırım bir yanlışlık olmuş.
Burada Makine Nakışı branşının hazırladığı "Yansımalar" isimli çalışmanın sergisi var.

Bu yıl sergide yepyeni branşlar vardı, bunlardan birisi de Sanatsal Yazmacılık.
Şimdilik sadece Bakırköy İsmek de eğitimi veriliyormuş.

Keçe bölümü de Küçük Bedesten salonun da yer almıştı.

Küçük Bedesten de yer alan bir diğer bölümde Ahşap Oyma.

Feshane de yer alan Lale lokantasının giriş holü son yıllarda Fotoğraf bölümünün sergi salonu oluyordu.
Bu sene kapısına afiş hazırlayarak içeride ki sergiye dikkat çekmişler.

fotoğraf sergisi
Fotoğraf sergisi

Gelelim Haliç salonuna, son yıllarda Görsel sanatlar ve Türk İslam sanatlarına ait branşların eserleri Haliç salonunda sergileniyor.
El sanatları ve Görsel sanatların farklı kitleleri var, herkes kendi salonunda ilgi duyduğu branşın eserlerini ziyaret etmiş oluyor.


Görsel Sanatlar 

Türk İslam Sanatları 


Ayrıca İsmek müzik kursiyerlerinin konserleri sergi süresince Feshane'nin bahçesinde ki konser alanında yapıldı.
2. bölümde görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder