3 Nisan 2014 Perşembe

2013 HALK EĞİTİM MERKEZLERİ SERGİSİ-MACARİSTAN STANDI

Hemfest Macaristan Standı
2013 yılında CNR fuar merkezinde düzenlenen Halk Eğitim Merkezleri festivalinde yabancı ülkeler de stant açmıştı.
Fuar merkezinde geniş bir alana stantlar hazırlanarak o ülkenin kültürüne ait el sanatları sergileniyordu.
Hemfest Macaristan Standı
Bu ülkeler arasında çarpıcı renkler ile hazırlanan el işleri ile Macaristan standı hemen dikkat çekiyordu.

Macar halk motifleri Kalocsa
Macaristan standı o kadar etkili, o kadar çarpıcı nakışlarla bezenmişti ki bütün hanımları mıknatıs gibi kendine çekti.
Stant salona girince rengarenk işlemeleri ve ürünleri ile kendisini öyle çok belli ediyordu ki, herkes soluğu Macaristan standının başında alıyordu.
Bende bu çekime "hayır" diyemedim, kendimi bir anda orada buldum :)
Macaristan standında farkında olmadan :) epey bir resim çekmişim.

kalocsa
Macaristan standında sergilenen ürünlerin motifinin ismi, Kalocsa imiş.
Anladığım kadarı ile Kalocsa, Macaristan'da rengarenk nakış motifleri ve adına festivaller düzenlenen paprika biberi ile meşhur bir bölge.

Halk eğitim festivali Macaristan standı
 Macaristan halk motifleri arasında Kalocsa önemli bir yere sahip.

Hungarian folk motifs from Kalocsa
Türk-Macar Dostluk Derneği sergi ile ilgili kendi web sitesinde yazı ve resimler paylaşmış, yazıya buradan ulaşabilirsiniz.

Hungarian folk motifs from Kalocsa
Ayrıca bu güzel Kalocsa sanatına ait motifleri ve ürünleri görmek isterseniz macaristanbul sitesine mutlaka göz atın.

Hungarian folk motifs from Kalocsa

Hungarian folk motifs from Kalocsa

kalocsa

kalocsa

Macaristan halk motifleri Kalocsa

kalocsa

Macaristan halk motifleri Kalocsa

hungary

macaristanbul

kalocsa
 Yeni bölümde görüşmek üzere...

1 yorum:

  1. off nasıl güzel nasıl renkliiii
    nasıl bir emek
    bende o sergide olsaydım gideceğim ve saatlerce oyalanacağım stand belliymiş :)
    maceristan :)
    ellerinize sağlık
    harikalar

    YanıtlaSil